Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakmanschap

Een kwaliteitsbewuste branche heeft medewerkers nodig die bevoegd, bekwaam én bevlogen zijn. De NVVK stelt kwaliteitseisen aan haar leden maar biedt met het vakmanschapsprogramma ook wat nodig is om daaraan te voldoen. We stimuleren dat financiële hulpverleners niet alleen de schulden regelen, maar dat ze ook oog hebben voor de diepere oorzaken van geldproblemen. Zo kunnen ze hulpvragers duurzamer helpen.

Waarom is dit belangrijk?

NVVK-leden onderscheiden zich van andere organisaties. Zij zijn betrouwbare partners voor overheden en schuldeisers en bieden dienstverlening op een gegarandeerd basisniveau.

Met het vakmanschapsprogramma stimuleren we onze leden om zich te blijven ontwikkelen, op de werkvloer én op managementniveau. Allemaal in het belang van de hulpvrager.

NVVK Belofte en Kwaliteitskader

Het vakmanschapsprogramma sluit aan op de NVVK Belofte en het Kwaliteitskader. De  NVVK Belofte  beschrijft vanuit het perspectief van de hulpvrager welke waarden, normen en uitgangspunten leden hanteren in hun werk.

Het  NVVK Kwaliteitskader biedt een set betekenisvolle kwaliteitsnormen die we als basis gebruiken bij de periodieke kwaliteitstoetsing van onze leden. Nieuwe NVVK-leden doorlopen bij toetreding een kwaliteitsaudit en daarna elke drie jaar.

Groeien in vakmanschap: zo pakken we dat aan

Vakmanschap vraagt om voortdurende ontwikkeling en daar investeren we in. We organiseren zelf bijeenkomsten en trajecten die vakmanschap versterken, gevoed door de praktijk en onderbouwd met kennis vanuit de wetenschap. Daarnaast dragen we bij aan beroepsopleidingen, ontsluiten passend scholingsaanbod en ondersteunen initiatieven voor professionele ontwikkeling.

Nieuws over Vakmanschap

  1. Cover2.jpg

    HU-onderzoek 'Eerder uit de schulden, wat werkt?'

    Met vaart, zo min mogelijk rompslomp en een hoop inlevingsvermogen naar een schuldregeling

    13 mei 2024 Stabilisatie

    Als schuldhulpverlener kun je zélf een hoop doen om te voorkomen dat mensen afhaken na een hulpvraag. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de Hogeschool Utrecht over begeleiding bij de aanvraag van een schuldregeling: Hoe halen inwoners de startstreep?

  2. Beeldmerk NVVK

    NVVK zoekt juridische beleidsadviseur (28-36 uur)

    Ben jij een creatieve, ondernemende denker met een juridische achtergrond?

    6 mei 2024 GedragscodeSchuldeisersWetgeving

    Onze vereniging heeft behoefte aan een juridische adviseur die ons helpt bij onze missie: mensen met financiële vragen en problemen sneller en beter helpen. Doe je mee?

  3. Foto contactkaartje BD.jpg

    Belastingdienst gaat meer kaartjes versturen

    Berichtje van Melissa in plaats van blauwe envelop doet wonderen

    29 april 2024 Preventie

    1500 belastingplichtigen die de afgelopen jaren regelmatig geen aangifte deden, kregen in plaats van de zoveelste blauwe envelop een kaartje van 'Melissa van de Belastingdienst'. Meer dan 100 ontvangers vroegen de dienst na ontvangst van het kaartje om hulp bij het doen van aangifte.