Overslaan en naar de inhoud gaan

NVVK Belofte

In de NVVK Belofte staat beschreven wat je als hulpvrager van een NVVK-lid mag verwachten. Ieder NVVK-lid hanteert de NVVK Belofte als uitgangspunt voor de aanpak van financiële hulpverlening.

Zes uitgangspunten

De NVVK Belofte bevat zes uitgangspunten die mensen met (problematische) schulden helderheid, vertrouwen en maatwerk bieden. De uitgangspunten gaan in op hulp die snel en zonder drempels toegankelijk is, met duidelijke afspraken en ondersteuning op maat. 

Nieuws over NVVK Belofte

  1. NVVK Belofte.jpg

    Donderdagmiddagsessie over Klanttevredenheidsonderzoek NVVK Belofte

    NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening

    24 maart 2025

    Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!

  2. Screenshot.jpg

    Emine Alp, Eva Knippen, Jessica Pieters en Ruud van den Tillaar in gesprek met Renate Richters

    Kijk hier NVVK Live van 16 januari terug

    17 januari 2025

    Alle perspectieven in ons werk waren vertegenwoordigd in onze meest recente aflevering van NVVK-Live. We hadden een schuldeiser (Eva Knippen, ABN AMRO), een hulpvrager (Emine Alp) en een hulpverlener (Jessica Pieters, Volkskredietbank Noordoost-Groningen) aan tafel. NVVK-voorzitter Renate Richters ging met hen en met NVVK-directeur Ruud van den Tillaar in gesprek over het jaar dat voor ons ligt en wat ons daarin te doen staat.

  3. anoniem-jamie-street-B69F1iPkN0g-unsplash.jpg

    Schuldeisers willen niet alles weten - en dat mag ook niet

    Vertel niet meer over je hulpvrager dan noodzakelijk

    5 december 2024

    Financieel hulpverleners krijgen veel inzicht in persoonlijke informatie van hulpvragers. Ga terughoudend om met wat je hoort. Schuldeisers vinden soms dat ze teveel informatie krijgen, merken we.