Overslaan en naar de inhoud gaan

Stempagina Bahattin Turkoglu Financiele Hulpverlener 2024

Bahattin Turkoglu

2024_Bahattin Turkoglu_30x30_72dpi_2723Bahattin is financiële hulpverlener en coördinator bij De Schie, multiculturele financiële hulpverlener, in Capelle aan den IJssel. Hij is een verbinder en belangenbehartiger pur sang aldus voorzitter Hülya Dumrul, die hem heeft voorgedragen. Hij weet op alle niveaus vertrouwen te creëren, zowel als hulpverlener, belangenbehartiger en pleitbezorger voor het vak.

Geen nummer maar een mens

Hij is sterk begaan met de hulpvrager, weet snel een vertrouwensband met hen op te bouwen, maar kan zich ook verplaatsen in de belangen van de schuldeisers. Zo doet hij recht aan alle partijen en brengt hij succesvolle schuldregelingen tot stand waar iedereen zich in kan vinden. Bij het oplossen van schuldenproblematiek hanteert hij een integrale aanpak en kijkt hij verder dan alleen de financiële problemen. Hij ziet de hulpvrager niet als nummer, iedereen is voor hem een bijzonder mens. Hij is niet bang om maatwerk toe te passen.

‘Bahattin is verliefd op zijn werk. Voor hem is iedere hulpvrager een individu, geen nummer en hij weet door zijn manier van werken heel snel vertrouwen te winnen.’ Hülya Dumrul, voorzitter de Schie

Cultuursensitief

Bahattin is communicatief zeer sterk en heeft een doordachte en heldere visie hoe hij een passende oplossing voor de schuldenproblematiek van zijn cliënten kan vinden. Hij kan zich heel goed in zowel de positie van de klant als van de schuldeiser verplaatsen om een constructieve én prettige dialoog tot stand te brengen. Hij werkt cultuursensitief en heeft oog voor de culturele en religieuze achtergronden van de hulpvrager. Dat helpt enorm in het creëren van een vertrouwensband, en dat bevordert een succesvol verloop van het traject.

Hulpverlener én belangenbehartiger

Hij is niet alleen een goede financiële hulpverlener, hij is ook een uitstekend netwerker, belangenbehartiger en pleitbezorger van het vak in de strijd om de schuldenproblematiek te verminderen. Juist zijn praktische ervaring als hulpverlener maakt hem hierin overtuigend. Zo benut hij alle podia om de tekortkomingen in de regelgeving aan de orde te stellen, waarbij hij ook verbetervoorstellen aandraagt. Hij doet mee aan verschillende landelijke onderzoeken, studiebijeenkomsten en conferenties. Hij is een graag geziene gast bij diverse media om zijn visie te geven over actuele ontwikkelingen en de gevolgen daarvan vanuit het perspectief van de financiële hulpverlening. Recentelijk nog over de impact van de verhoging van verkeerboetes. Hij levert niet alleen kritiek, maar doet ook altijd suggesties tot wijzigingen en verbetering.

‘Hij weet zijn schat van ervaring als hulpverlener constructief in te zetten als belangenbehartiger van de hulpvrager, schuldeiser én het vak om zo ook zelf actief bij te dragen aan de vermindering van de schuldenproblematiek.’

Zij aan zij

Bahattin werkt actief samen met zijn cliënten aan zijn of haar financiële redzaamheid. Hij besteedt veel tijd en aandacht aan het gedoseerd informeren en begrijpelijk uitleggen van alle stappen en acties. Zo blijft de hulpvrager gemotiveerd. Hij vindt het belangrijk de hulpvrager structureel financieel wijzer te maken. Zo is de kans op duurzame financiële gezondheid groter en voorkomt hij een draaideureffect.

Interview met Bahattin

Lees hier het interview met Bahattin over cultuursensitief werken. Lees ook de interviews met de andere twee finalisten Lilian Kooistra en Jessica Pieters.