De NVVK Belofte: wat mag Nederland van ons verwachten?
De NVVK Belofte: wat mag Nederland van ons verwachten?
31 augustus 2020
Als een hulpvrager zich meldt, hoe lang mag het dan duren voor er een eerste gesprek plaatsvindt? En hoe zorg je ervoor dat elke hulpverlener bij zijn werk uitgaat van, bijvoorbeeld, de laatste inzichten van de gedragspsychologie? Dat en meer wordt allemaal opgenomen in de NVVK Belofte.
Lees verder (Alleen voor NVVK-leden)
Gerelateerd nieuws
-
Haarlems team Schulddienstverlening vraagt zich af: wat doen we eigenlijk met de NVVK Belofte?
11 juni 2024
‘Wij werken vanuit vertrouwen’ en ‘bij ons valt niemand buiten de boot’. Het zijn mooie woorden uit de NVVK Belofte. Hoe pas je die toe in de vaak weerbarstige praktijk van de schuldhulpverlening? Het Haarlemse team Schulddienstverlening (SDV) formuleerde tijdens een werksessie een paar concrete acties om daar stappen in de zetten.
-
NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening
24 maart 2025
Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!
-
Terugkijken: presentatie onderzoeksopzet 'NVVK Belofte in de praktijk'
12 september 2025
Simon Wajer van onderzoeksbureau BMC en NVVK-beleidsadviseur Marlijn van den Biggelaar legden onlangs uit hoe het onderzoek naar de NVVK Belofte in de praktijk eruitziet. Hulpvragers worden ondervraagd over hun klantervaring bij jouw organisatie. Durf jij in de spiegel te kijken? Doe dan mee.