- Home
- Main menu
- Actueel
- Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Prikkel om kwaliteit verder te verbeteren
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
27 april 2021
Ons nieuwe Kwaliteitskader definieert 7 prestatiegebieden en 4 ontwikkelniveaus per prestatiegebied. Bij elkaar levert dat een goed beeld op hoe de NVVK haar leden stimuleert om zich te ontwikkelen. Het doel: meer kwaliteit leveren, in het belang van hulpvragers en van schuldeisers. Op onze website vind je nu een interactieve variant van het Kwaliteitskader. Handig!
Het Kwaliteitskader is ontwikkeld in samenwerking met leden, onder begeleiding van adviseurs op het gebied van kwaliteitsnormen voor professionele dienstverleners. In het najaar van 2020 is het nieuwe Kwaliteitskader aangenomen op de Algemene ledenvergadering van de NVVK.
Het nieuwe Kwaliteitskader brengt een manier van auditing met zich mee die zich minder richt op het afvinken van de aanwezigheid van protocollen en procedures. Veel meer gaat het om het prikkelen van organisaties om na te gaan wat nodig is in hun specifieke situatie.
In 2021 doen de eerste leden ervaring op met de nieuwe manier van auditen. We gebruiken dit jaar ook voor de fijnafstelling van het nieuwe kader. In 2022 worden alle audits gedaan met het nieuwe Kwaliteitskader als uitgangspunt.
Bekijk het interactieve Kwaliteitskader
Gerelateerd nieuws
-
'Audit laat scherp zien waar je staat'
12 mei 2025
De gemeente Doetinchem deed op eigen verzoek vorig jaar al ervaring op met de ontwikkelniveaus van het NVVK Kwaliteitskader. Kwaliteitsmedewerker Eugine Albers kreeg daardoor enerzijds bevestiging dat de organisatie op de goede weg was. Anderzijds kreeg ze stof tot nadenken. Ze vertelt hoe Doetinchem de audit heeft ervaren.
-
Ontmoet Nico Wuarbanaran van het NVVK Serviceteam
23 april 2025
De accountmanagers van het NVVK Serviceteam zijn er om jou te ondersteunen. Je kunt ze inschakelen voor vrijwel alles wat jij nodig hebt om je werk zo goed mogelijk te doen. In dit artikel stellen we accountmanager Nico Wuarbanaran aan je voor.
-
Twee nieuwe leden voor NVVK-Kernteam Kwaliteit
31 maart 2025
We verwelkomen Selma Bevers van de Groningse Kredietbank (GKB) en Jeannet Nijenhuis van Maatschappelijke Dienstverlening Flevoland (MDF) als nieuwe leden van ons Kernteam Kwaliteit. Beiden hebben ruime ervaring als budgetconsulent en zijn gespitst op het verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening. We heten hen van harte welkom!