In de Kennisbank vind je meer informatie over financiële hulpverlening. Een deel daarvan is openbaar, een ander deel uitsluitend toegankelijk voor NVVK-leden.
Kennisbank
-
Publicaties NVVK
De Gids (NVVK, 2024)
De Gids voor financiële hulpverlening is een compacte publicatie van de NVVK met alle kerninformatie over het werk van de vereniging en haar leden. In circa 60 pagina’s krijg je inzicht in de actuele ontwikkelingen binnen de branche, de ambities van de NVVK en de impact van financiële hulpverlening. De Gids biedt een mix van feiten, uitleg en persoonlijke verhalen van hulpvragers en hulpverleners.
lezen -
Afspraken webwinkel bol (voorheen Bol.com)
Webwinkel bol is actief in Nederland en België. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. In 2012 werd (toen nog) Bol.com overgenomen door Ahold. Sinds de fusie van Nederlandse Koninklijke Ahold en de Belgische Delhaize Groep, in juli 2016, is bol onderdeel van Ahold Delhaize.
lezen -
Dit heb je na 1 juli 2024 nodig voor je werk
Overzichtspagina: herziene Gedragscode en andere handige documenten
We wijzigden onze Gedragscode Schuldhulpverlening, en dus pasten we ook de belangrijkste documenten aan die je nodig hebt om de gewijzigde Gedragscode te laten landen in je werkpraktijk.
lezen -
-
Convenant Riverty (incasso)
Riverty Services Netherlands B.V. (voorheen bekend als Arvato Financial Solutions, met sub-merken Infoscore en Afterpay), is een partij die aan derden (B2B) diverse financiële oplossingen biedt, voor zowel automatische incasso als diensten om achteraf betalen te faciliteren.
lezen -
-
Publicaties NVVK
Inventarisatie NVVK Belofte bij financiële hulpverlening (BMC, 2024)
Al hebben organisaties hun schuldhulpaanbod nog zo goed ingericht, er kunnen altijd blinde vlekken zijn. Het klanttevredenheidsonderzoek van de NVVK nam het aanbod van 17 leden onder de loep.
Gemiddeld geven klanten een 7,8 voor de financiële hulpverlening van onze leden. Het hulpaanbod wordt samengevat in de NVVK Belofte, die uit zes onderdelen bestaat. Ook de meeste onderdelen scoorden hoog, blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek.lezen -
Van 36 naar 18 maanden
Halvering saneringsperiode: wat leert de geschiedenis?
Met de invoering van de Gedragscode Schuldhulpverlening in 1979 werd een saneringsperiode van 36 maanden een fundamenteel onderdeel van de basisfilosofie van de NVVK. Deze basisfilosofie werd in de daaropvolgende jaren de norm binnen de Nederlandse minnelijke schuldhulpverlening.
lezen -
Publicaties NVVK
NVVK-onderzoek Halvering aflosperiode Msnp-traject (Berenschot, 2023)
De financiële begeleiding van hulpvragers in een schuldregeling kent grote verschillen tussen gemeenten. Gemiddeld genomen schiet de begeleiding tekort, constateren onderzoekers van Bureau Berenschot in een rapport dat werd opgesteld in opdracht van de NVVK. Maar er is ook optimisme.
lezen -
Presentaties overzichtelijk bij elkaar
Landelijke bijeenkomst Vroegsignalering 2023
Tijdens de Landelijke bijeenkomst Vroegsignalering op 13 november 2023 waren er in het plenaire deel bijdragen van verschillende sprekers. Daarna konden de deelnemers workshops bezoeken. Een aantal van de getoonde presentaties vind je hier, evenals een verslag van de dag. Ook de meegebrachte ‘je was niet thuis’-kaartjes vind je hieronder terug in digitale vorm.
lezen
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 12
- Volgende pagina