Inventarisatie NVVK Belofte bij financiële hulpverlening (BMC, 2024)
Publicaties NVVK
Inventarisatie NVVK Belofte bij financiële hulpverlening (BMC, 2024)
Al hebben organisaties hun schuldhulpaanbod nog zo goed ingericht, er kunnen altijd blinde vlekken zijn. Het klanttevredenheidsonderzoek van de NVVK nam het aanbod van 17 leden onder de loep.
Gemiddeld geven klanten een 7,8 voor de financiële hulpverlening van onze leden. Het hulpaanbod wordt samengevat in de NVVK Belofte, die uit zes onderdelen bestaat. Ook de meeste onderdelen scoorden hoog, blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek.
Lees verder (Alleen voor NVVK-leden)
Gerelateerd nieuws
-
Hoe integreer je de NVVK Belofte in je werk?
10 juni 2025
Deze handreiking helpt je de NVVK Belofte toe te passen in de praktijk. De NVVK Belofte is onderdeel van het NVVK Kwaliteitskader.
-
De NVVK Belofte in de praktijk (BMC, 2023)
19 april 2023
Geef hulpvragers meer inzicht in de voortgang van hun traject', is één van de conclusies van onderzoekers van BMC. Ze vroegen 1150 hulpvragers van 15 NVVK-leden naar hun ervaringen met schuldhulpverlening. De onderzoekers vroegen ook of de hulpvragers voldoende geholpen werden om tot financieel gezonder gedrag te komen.
-
Module Nazorg
7 juli 2022
Nazorg is een essentieel onderdeel van de schuldhulpverlening met als doel om de klant te ondersteunen bij de start van een schuldenvrij leven, zelfredzaamheid waar mogelijk te bevorderen én terugval waar mogelijk te voorkomen.