Klanten met energie-armoede: hoe kun je die helpen?
Kom 19 mei naar de donderdagmiddagsessie met tips en tricks
Klanten met energie-armoede: hoe kun je die helpen?
3 mei 2022
BeschermingsbewindSchuldregelingFinanciële begeleiding
Komen je klanten in de problemen door de hoge energieprijzen en wil je weten hoe je ze het beste kunt helpen? Kom dan naar de (online) NVVK Donderdagmiddagsessie op 19 mei.
Irene Koole, senior beleidsmedewerker bij de NVVK, praat je bij over actuele zaken. We nemen je mee in wat je wel en juist niet moet doen en je hoort hoe anderen met problemen door energiearmoede omgaan. Tot slot hebben we Vattenfall te gast met een demonstratie hoe jij als hulpverlener je klant rechtstreeks bij een energieleverancier kunt helpen.
Meer informatie en aanmelden in de agenda.
Zie ook:
Sleutelwoorden
BeschermingsbewindSchuldregelingFinanciële begeleiding
Gerelateerd nieuws
-
'Breed moratorium moet simpeler en soepeler'
07 februari 2023
Stel rechters in staat schuldeisers te sommeren voor een periode van maximaal zes maanden te stoppen met incasseren. Dat was zes jaar geleden de nieuwe wettelijke route die gemeenten konden bewandelen om hulpvragers schuldrust te geven. Maar helaas, in de praktijk functioneert het zogenoemde 'breed moratorium' niet.
-
Minister Schouten halveert minnelijke schuldsaneringsperiode
07 februari 2023
update met NVVK-reactie Om haar beleidsdoel te halen dat in 2030 het aantal mensen met problematische schulden is gehalveerd, stuurde minister Schouten een brief aan de Kamer met een reeks maatregelen. Bereik en toegankelijkheid van gemeentelijke schuldhulp moeten 'drastisch vergroot worden', aldus de brief.
-
Veel geld kwijt aan energie? Het Noodfonds betaalt met terugwerkende kracht tot oktober mee
07 februari 2023
Heb je contact met hulpvragers die 10-13 % van hun inkomen kwijt zijn aan de energierekening? Dan kun je nu -met terugwerkende kracht tot oktober 2022- een aanvraag met ze indienen bij het Tijdelijk Noodfonds Energie. Op dit moment zit er 49 miljoen euro in het fonds.