NVVK Belofte zet klant centraal
‘Bouw een vertrouwensband op vanuit oprechte interesse’
NVVK Belofte zet klant centraal
13 april 2021
Wat betekent de NVVK Belofte voor de manier waarop NVVK-leden hun werk doen? We vroegen een schuldeiser, een schuldhulpverlener en een ervaringsdeskundige om te reageren op onze zesdelige Belofte. Maak kennis met Alies, Ruud en Karin.
Opgesteld met belanghebbenden
Het filmpje werd voor het eerst getoond op de NVVK Studiedag. De inhoud van de Belofte kwam tot stand na sessies met leden, schuldeisers en ervaringsdeskundigen. Vorig jaar zette de NVVK-ledenvergadering haar handtekening onder de tekst. Op de vraag hoe bekend de deelnemers aan de studiedag met de Belofte zijn, antwoordden ze dit:

En op de vraag welke onderdelen van de Belofte de deelnemers het meest uitdagend vinden was dit het antwoord: 
De NVVK Belofte vloeit voort uit het nieuwe Kwaliteitskader van de NVVK. Dat spoort leden aan om niet tevreden te zijn als alle vinkjes gezet zijn. Het daagt ze uit om zichzelf continu te ontwikkelen, waarbij de klant centraal staat.
Gerelateerd nieuws
-
NVVK: breng 'basisvloer’ aan in aanbod en kwaliteit financiële hulpverlening
4 mei 2023
‘Financiële hulpverlening door gemeenten wordt divers vormgegeven. Daardoor ontstaan er te grote lokale verschillen. Het invoeren van een ‘basisvloer’ moet ervoor zorgen dat hulpvragers overal vergelijkbare hulp van vergelijkbare kwaliteit aangeboden krijgen, ongeacht waar zij wonen’, zegt NVVK-voorzitter Marco Florijn.
-
'Schuldhulp geeft rust, maar inzicht in verloop traject en aanbod nazorg verdient verbetering'
24 april 2023
Onderzoek onder 1154 hulpvragers bij 15 NVVK-leden resulteert in een positief oordeel over de ontvangen hulp. Alles bij elkaar delen de hulpvragers een royale voldoende (8,3) uit aan de hulpverleners. Het inzicht in de voortgang van het traject en het aanbod qua nazorg kan beter, blijkt uit het onderzoek.
-
Snel inzicht in rijksvorderingen, en: onderzoek onder NVVK-leden
5 april 2023
Met één druk op de knop inzicht in alle vorderingen die overheidsschuldeisers op je hebben: dat biedt het Vorderingenoverzicht Rijk. Projectleider Kiske de Leest geeft in de komende aflevering van NVVK Live een update van dit project, dat recent een nieuwe fase in ging. Liselotte Maas deelt de resultaten van onderzoek onder NVVK-leden naar de kwaliteit van de dienstverlening.