Overslaan en naar de inhoud gaan

NVVK Belofte zet klant centraal

‘Bouw een vertrouwensband op vanuit oprechte interesse’

NVVK Belofte zet klant centraal

13 april 2021

Wat betekent de NVVK Belofte voor de manier waarop NVVK-leden hun werk doen? We vroegen een schuldeiser, een schuldhulpverlener en een ervaringsdeskundige om te reageren op onze zesdelige Belofte. Maak kennis met Alies, Ruud en Karin.

Opgesteld met belanghebbenden

Het filmpje werd voor het eerst getoond op de NVVK Studiedag. De inhoud van de Belofte kwam tot stand na sessies met leden, schuldeisers en ervaringsdeskundigen. Vorig jaar zette de NVVK-ledenvergadering haar handtekening onder de tekst. Op de vraag hoe bekend de deelnemers aan de studiedag met de Belofte zijn, antwoordden ze dit:

 Stelling1.jpg

En op de vraag welke onderdelen van de Belofte de deelnemers het meest uitdagend vinden was dit het antwoord: Stelling2.jpg

 De NVVK Belofte vloeit voort uit het nieuwe Kwaliteitskader van de NVVK. Dat spoort leden aan om niet tevreden te zijn als alle vinkjes gezet zijn. Het daagt ze uit om zichzelf continu te ontwikkelen, waarbij de klant centraal staat.