Warm doorverwijzen in gesprek: effectief klantcontact met mensen met geldzorgen
Inzichtgevend interactief webinar voor professionals die namens schuldeisers of gemeenten (aan de deur) contact hebben met mensen met betalingsachterstanden. Je krijgt inzicht, handvatten en tips om gesprekken te voeren die direct vertrouwen wekken en kunnen leiden tot hulpacceptatie. 'Warm doorverwijzen' vraagt om een andere aanpak dan veel deurbezoekers gewend zijn.
Voor wie?
Professionals die in het kader van sociaal incasseren of vroegsignalering gesprekken voeren met mensen met betalingsachterstanden. Denk aan:
- Deurbezoekers namens schuldeisers, zoals water- en energiebedrijven.
- Medewerkers van gemeenten die huisbezoeken doen vanuit vroegsignalering.
- Incassomedewerkers die telefonisch contact hebben met klanten in geldzorgen.
Door wie?
Trainer is Mandy de Hart, specialist in communicatie met mensen met geldzorgen, NLP Master Coach en community manager van SI-professionals. Zij verzorgt dit webinar in samenwerking met de NVVK en Evides Waterbedrijf.
Mandy de Hart
Programma
We starten met een introductie over Warm doorverwijzen: waar komt het initiatief vandaan, wat is de bedoeling en hoe past het binnen de bredere aanpak van sociaal incasseren? Daarna gaan we actief aan de slag met o.a.:
- Hoe geldstress doorwerkt in communicatie.
- Omgaan met weerstand en gedragspatronen.
- Denk- en communicatiestijlen bij jezelf én de ander.
- Gesprekstechnieken die leiden tot vertrouwen én vervolg
De sessie is gericht op de praktijk, met volop ruimte voor uitwisseling.
Wat leer je?
Warm doorverwijzen en vroegsignalering vragen om een andere aanpak dan veel professionals (o.a. deurbezoekers) gewend zijn. Hoe nodig je echt uit tot contact en een vervolg van dit contact?
Je leert hoe je in gesprekken met klanten in geldzorgen afstemt op gedrag, denkstijl en emoties. Hoe je met je taal, houding en intentie ruimte creëert en het gesprek richting hulp laat bewegen.
Meld je snel aan!