Overslaan en naar de inhoud gaan

Belangenbehartiging

De NVVK komt op voor de belangen van financiële hulpverleners en zet zich ervoor in dat hun werkveld lokaal en landelijk goed geregeld is.  Dat doen we op diverse manieren: 

  • Wanneer wetsvoorstellen ons werk raken, reageren we via consultatierondes met inhoudelijk commentaar.
  • Ministeries vragen onze inbreng bij kwesties die de branche aangaan, onze beleidsadviseurs brengen dan het perspectief van de praktijk in.
  • Zijn er landelijke uitvoeringsproblemen dan schuiven we aan om mee te denken over oplossingen.
  • Voorafgaand aan Kamerdebatten of commissievergaderingen voorzien we Kamerleden van relevante informatie over actuele thema’s.
  • Wanneer media duiding zoeken bij ontwikkelingen rond schuldenproblematiek, geven wij onze visie. 

We behartigen (pro-actief) de belangen van onze leden en van de branche van financiële hulpverleners. Zo willen we bijdragen aan een sterke en toekomstbestendige financiële hulpverlening, in het belang van hulpvragers én schuldeisers. 

Uit de Belangenbehartiging

  1. 20200609 Schouders Eronder 5 in 1 plaatje.png

    Coronacrisis onderstreept belang breed schuldenoffensief

    9 juni 2020 om 12:30

    Een toenemend aantal huishoudens kampt met schulden. Dit probleem wordt vanwege de coronacrisis alleen maar erger. De Landelijke Cliëntenraad, NVVK, Sociaal Werk Nederland, Divosa en VNG pleiten voor een agenda met 5 punten om schulden terug te dringen.

  2. Beeldmerk NVVK

    Renteverlaging kredieten: prima, maar compensatie Kredietbanken is onvermijdelijk

    5 juni 2020 om 11:28

    Minister Hoekstra (Financiën) wil de maximaal toegestane rente op kredieten tijdelijk verlagen. We steunen zijn voornemen, maar wijzen erop dat het ertoe kan leiden dat hulpvragers uiteindelijk meer moeten gaan betalen voor een saneringskrediet. Dat kan alleen voorkomen worden met een compensatieregeling voor Kredietbanken.

  3. Beeldmerk NVVK

    Verbazing bij NVVK over communicatiekeuze Belastingdienst

    27 mei 2020 om 11:47

    De NVVK verbaast zich over de keuze van de Belastingdienst om 10.000 toeslagouders een ambtelijke brief te sturen met verwijzing naar een telefoonnummer en een reactieformulier. De ouders moeten erop reageren om daadwerkelijk compensatie te krijgen voor de handelwijze van de dienst.