Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Informatieve talkshow vanuit het verenigingsbureau van de NVVK

  • NVVK Live

Informatieve talkshow vanuit het verenigingsbureau van de NVVK

Maandelijks nodigen we een aantal interessante gasten uit die onder leiding van NVVK-voorzitter Marco Florijn in gesprek gaan over actuele ontwikkelingen in de financiële hulpverlening. De uitzendingen zijn ook later terug te zien.

Op de laatste donderdag van de maand van 16.00 -17.30 uur praten we aan de NVVK-stamtafel over onderwerpen die jou als financiële hulpverlener raken. Maar ook bestuurders, beleidsadviseurs, vrijwilligers en anderen betrokkenen bij financiële hulpverlening mogen deze uitzendingen niet missen.

Programma

Ze woog ooit 20 kilo teveel vanwege intensief feesten en vakantievieren, spendeerde BTW-inkomsten, scheidde twee keer en zat uiteindelijk op een plastic stoel in haar huiskamer zonder veel andere bezittingen. Budgetcoach Eef van Opdorp, bekend van 'Uitstel van Executie' schreef een nieuw boek: 'Gek van Geld'. Het komt eind mei uit, op donderdag 19 mei praat ze erover in NVVK Live.

Van Opdorp traint als 'moneycoach' veel particulieren. Maar ze ontmoet ook vaak schuldhulpverleners, die ze helpt om duurzaam resultaat te boeken bij financiële hulpverlening. In NVVK Live, gepresenteerd door NVVK-voorzitter Marco Florijn, vertelt ze over haar werk en haar nieuwste boek: 'Gek op geld'.

Tafelgast: Walid Somers

Tafelgast is zoals het er nu naar uitziet Walid Somers, hoofd van Grip Schuldhulpverlening. Grip Schuldhulpverlening (Grip) staat medewerkers bij om weer overzicht te krijgen in de financiën. Van het niet rond komen met het inkomen, tot ernstige schulden. Als afdelingshoofd is Walid verantwoordelijk voor de afdeling Schuldhulpverlening. Om gevoel te houden met de praktijk begeleidt hij ook zelf een aantal hulpvragers.

PLANgroep: nieuwe app voor meer transparantie

Verder gaan we in op de voortdurende zorgen rond de energietarieven. En we praten met Joost van Eijk, IT-directeur van PLANgroep en Tom Appelboom, manager schuldhulpverlening bij dezelfde organisatie. Zij lichten toe hoe PLANgroep de afgelopen tijd de nieuwe app MijnDossier ontwikkelde. Volgens PLANgroep biedt zij hiermee 'als eerste bedrijf in de financiële zorgverlening in Nederland cliënten altijd en overal inzage in hun financiële situatie'. De app vergroot transparantie en geeft bewind-cliënten meer regie, volgens PLANgroep.

Van Eijk en Appelboom blikken ook terug op de roerige afgelopen maanden waarin PLANgroep veel kritiek kreeg over haar werkwijze en bereikbaarheid.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.